PERLUKAH KERAJAAN MEMINTA MAAF TERHADAP BEKAS TAHANAN ISA?

Ahad, Oktober 04, 2009

"PEMBANGUNAN YG TAK TERLINTAS DIMATA OLEH RAKYAT TERENGGANU"


Masjid Kg Batu Putih, Kerteh, Kemaman.

Salam.

Gempa di Padang, Sumatera Barat, yg runtuh, masjid di Terengganu.

Hari tu bumbung stadium di Gong Badak. Apa hasil siasatan?

Kelmarin, masjid pula runtuh di Kemaman. Shabree Chik dah pi melawat ke belum?

Lepas ni, confirm, BN pula runtuh!

Tungguuuuuuuuu.........

inilah bahana terlampau ego dgn kata2..dimana pernah dilafazkan oleh ex-PM "kita akan membuat pembangunan yg tidak terlintas dimata rakyat terengganu"

ditepi2 jalanraya disekitar negeri terengganu pula terpampang "lebih 62 buah masjid dlm masa 2 tahun telah dibina"

inilah sebahagian dari kata2 takabur dan riak drpd puak2 juhalak..skrg lihatlah kemusnahannya..siapa yg lg berkuasa?ALLAH atau BN?

renung2kanlah

اسْتِكْبَاراً فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلاً وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلاً
Sambil bersikap sombong takbur di muka bumi dan berusaha merancangkan rancangan-rancangan jahat (terhadap Rasul itu), sedang rancangan yang jahat itu tidak menimpa melainkan orang yang menjalankannya. (Dengan keadaan yang demikian, maka) tidak ada yang mereka tunggu selain daripada berlakunya kebinasaan menimpa mereka (sebagaimana yang telah menimpa) orang-orang kafir yang telah lalu. Kerana engkau tidak sekali-kali akan mendapati sebarang perubahan bagi " Sunnatullah " (undang-undang peraturan Allah), dan engkau tidak sekali-kali akan mendapati sebarang penukaran bagi perjalanan " Sunnatullah " itu.

FAATHIR AYAT 43

Tiada ulasan:

Catat Ulasan