PERLUKAH KERAJAAN MEMINTA MAAF TERHADAP BEKAS TAHANAN ISA?

Isnin, Ogos 23, 2010

Mentally and Emotionally Unstable. Very Disturbed!!



Extract ini aku ambik dari blog SharpShooter.

Dalam khutbah keduanya, dalam doa khatib tersebut berdoa kepada Tuan Yang Terutama P.Pinang dan juga kepada Yang Di-Pertuan Agong Tuanku Mirzan Zainal Abidin. Malah khatib tersebut juga berdoa kepada Ketua Menteri P. Pinang, Lim Guan Eng agar Allah memberi taufik dan hidayah kepadanya, agar Allah membukapintu hatinya untuk memeluk Islam dan dapat menjalankan pemerintahan dengan seadil-adilnya.

Ini dia soalan cepu masnya....

Salahkah tindakan khatib tersebut membaca doa yang dibacakannya itu??

Ini jawapannya.... [Extract daripada pandangan Dr MAZA diMalaysian Insider]

Doa pertama menurut beliau, meminta seseorang pemimpin diberikan petunjuk atau hidayah manakala yang kedua berharap agar seseorang pemimpin itu bersikap adil atau bersimpati dengan nasib rakyat. “Doa ini boleh dibacakan ke atas pemimpin sama ada mereka itu Islam atau bukan Islam”

No big deal... kan?? So what's the fuss??

Kata Dr MAZA lagi....

".... jika doa kemenangan dibolehkkan ke atas calon bukan Islam, mengapa doa kesejahteraan pemimpin bukan Islam tidak boleh demi menunjukkan hidayah atau petunjuk dan agar berlaku adil kepada rakyat"

Dr MAZA tak sebut parti politik mana... tetapi ia dah jadi common knowledge. Biaq mai M3M habaq pi. Well... tak lain dan tak bukan, parti lahanat UMNO/BN!!

Ituler UMNO/BN..... Kuman di seberang laut depa nampak, tapi gajah dok tertonggok depan mata depa... depa tak nampak. Aci nak untung ke depa jer. Kalau depa pekena kita, tak pa.... tapi, kalau depa terkena, media penjilat depa biiiisssuuuu......!!!

Beza kita dengan UMNO/BN.... ialah kita tak main fitnah. Kita mendakwa berasaskan fakta dan bukti. Cer.... hangpa tengok gambaq di bawah ini.... Ini bukti sahih perangai buruk depa yangdouble standard.


Perangai buruk inilah yang menimbulkan meluat rakyat terhadap mereka. Tak jemu-jemu depa nak memperbodohkan rakyat. Mereka anggap rakyat bodoh. Mereka hina rakyat. Sebab itu... rakyat marah!!

Depa ini jenis yang hat sakit jiwa. Emotionally and mentally unstable. Very disturbed!! Depa yang gilerrr... lepas tu, depa tuduh orang lain pulak yang gileerrr. Ha.... ha... ha... ha.... Orang gileerrr takkan mengaku gilerrr!! Gilerrr....

Aaaaa.... begitulah kroniknya keadaan UMNO/BN la ni. Depa dah tak tentu arah... tak keruan... merapu-meraban.... hilang punca... libang-libu.... haru-biru....!! Buat lagu ni tak kena... buat lagu tu... tak menjadi!! Sebab tu....

Last-last....... UMNO MEROYAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan