PERLUKAH KERAJAAN MEMINTA MAAF TERHADAP BEKAS TAHANAN ISA?

Rabu, Julai 15, 2009

Usrah & Mesyuarat Bulanan Pemuda DUN Kemasik Bulan Julai 2009












Usrah dan Mesyuarat Bulanan Pemuda DUN Kemasik untuk bulan Julai 2009 telah diadakan di Surau Darul Taqwa, Kg. Gelugor, Kerteh.

Slot usrah ditukar dengan sessi kuliah maghrib oleh Alfadhil Ustaz Zulkifli yang mengupas konsep 'nahi mungkar' yang perlu diamalkan oleh setiap individu yang mengaku sebagai seorang Islam. Beliau menghuraikan dengan panjang lebar pengertian konsep mencegah kemungkaran. Iman Ahmad menegaskan setiap kemungkaran (kemaksiatan) yang berlaku samada di depan mata kita atau ditempat lain hendaklah ditegah dan dihalang mengikut tahap kemampuan sendiri samada dengan tangan (perbuatan), dengan lidah (percakapan) ataupun dalam hati (iman). Tidak redha atau tidak merestui kemungkaran yang berlaku dalam hati merupakan serendah - rendah iman dan tiada lagi keimanan selepas dari itu.

Mesyuarat Bulanan Pemuda DUN Kemasik kali ini dimana PAS Cawangan Kg. Gelugor menjadi tuan rumah mengikut penggiliran. Mesyuarat akan datang Insyaallah akan diadakan di Surau Mujahiddin, FELDA Kerteh 5

Tiada ulasan:

Catat Ulasan