PERLUKAH KERAJAAN MEMINTA MAAF TERHADAP BEKAS TAHANAN ISA?

Isnin, Oktober 18, 2010

Islamic Fashion ala 1 Malaysia..Rosmah Mansor dan Najib promosi pakaian islam ala jahiliyah



Oleh: Pria Malaya

Rosmah rasmi festival pakaian Islam?..Rosmah Mansor sokong cara pemakaian Islam? Rosmah Mansor berbicara mengenai pakaian wanita Islam?...

Maka tidak peliklah, festival pemakaian islamic yang diadakan Kuala Lumpur April lalu menampilkan cara/fesyen pemakaian muslimah versi 1Malaysia Umnoapco (yahudi)..sungguh terhina lagi memalukan!

Salah satu agenda terbaru dajjal bagi membogelkan pakaian MUSLIMAH Malaysia dan Indonesia yang diterajuai oleh kerajaan 1MALAYSIA, Rosmah Mansor!!..

Penyokong 'parti Islam' Umno pasti terharu dengan bini PM Najib Razak ini..wallahua'lam..
































VIDEO: Legends Islamic Fashion Show HD



P/s: Ada seorang hamba Allah bertanya penulis, siapakah di sebalik tabir/tulang belakang (penasihat dll) program 'fesyen Islam' (sukular) ini..jawapannya ialah pada gambar di bawah...



Berita berkaitan....

ISLAMIC FASHION FAST BECOMING LUCRATIVE BUSINESS, SAYS ROSMAH

KUALA LUMPUR, Aug 10 (Bernama) -- Islamic fashion is fast becoming a lucrative business with the current market estimated to be worth more than US$96 billion (RM302 billion) a year, said Datin Seri Rosmah Mansor.

Rosmah, wife of Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak, said it was an enormous market that had yet to be fully tapped.

"The global Muslim population comprises one of the fastest-growing consumer markets in the world, hence representing a major growth opportunity for businesses around the globe, including in the fashion sector," she said at the opening of the Malaysian-inspired festival, the Islamic Fashion Festival (IFF) Gala Dinner and Fashion Show, at the Monaco Sporting Club in Monte Carlo Monday night. The text of her speech was released here.

The event was attended also by, among others, Prince Albert II of Monaco, Qatar Prime Minister Sheikh Hamad Bin Jassim Bin Jabr Al-Thani, Najib and Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud.

Rosmah said that according to the prestigious Dubai French Fashion University Esmod, over half of the world’s 1.6 billion Muslim population is spending a substantial part of their annual income on fashion and accessories.

"This recent interest in Muslim fashion signals the changing dynamics of the ever-increasing interaction among Eastern and Western cultures. Nowadays, Muslim women can choose from a broad selection of designs to create a look that matches their values, traditions and tastes, without compromising any of the three," said Rosmah.

She said that thus "the fashion players would do well to plan ahead so as not to miss the proverbial boat in capturing this lucrative segment of fashion".

Rosmah said major clothing retailers had been busy highlighting how top brands like Anne Klein and Ralph Lauren were already producing fashion lines that met the Islamic requirement of full coverage.

"In the same vein, it is interesting to note that even as the great 'veil' debate raged in France, the country, being the fashion capital of the world, remains as one of the world’s major exporters for Muslim couture 'abayas' and 'niqabs'.

"Clearly, politics notwithstanding, those in the fashion business are increasingly aware of the burgeoning demand for Muslim apparel worldwide," she said.

Rosmah said she hoped that Monaco could emerge as one of the gateways to the European market for Islamic-inspired fashion from Malaysia and the rest of Asia.

On IFF, she said its main mission was to capitalise on fashion as a platform to bring together designers and fashion enthusiasts of different cultures, religious backgrounds and race to bring Islamic Couture into the mainstream of style and fashion.

Since it was started in 2006, IFF has spread its wings to Jakarta, Dubai, Abu Dhabi and New York, featuring the works of more than 200 designers, and had showcased a varied choice of styles and looks for Muslim-dressing, decidedly different from the stereotypical impressions of Islamic apparel held by many.

"The Islamic Fashion Festival is precisely intended to end the myth that a Muslim woman cannot posses a sense of style. On the contrary, Islamic dressing is a style of its own, and today it is beginning to attract more and more attention, as mainstream trends become increasingly bold, sensual and provocative which is unappealing to the more conservative consumers," she said.

In fact, in affirming the coming-of-age of Muslim fashion through the impressive collections, Islamic fashion is now considered as the breath of fresh air in a global culture, she said. - Bernama

Artikel berkaitan:
- Kita seharusnya berbangga isteri Perdana Menteri kita suka menari dan menyanyi...(video inside)

32 ulasan:

  1. Ya Allah..mengapa lain sekali dengan konsep pemakaian Islam itu sendiri. Tidak kah mereka tahu??

    BalasPadam
    Balasan
    1. ORANG BODOH TENTANG ISLAM TAPI MAHU MENGAJAR.....INI LAH JADINYER>>>>

      Padam
  2. Datuk Dr Abdullah Md Zin takkan tidor je kot..

    BalasPadam
  3. Ya Allah, hindarkan Malaysia daripada bala bencana MU atas kejahilan manusia2 ini....

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Nape la mereka semua tu "cerdik" dan "pandai" yg sgt2 xbertempat?

    BalasPadam
  6. sebagai seorg isteri kpd prdana mnteri kite spatutnya mnjadi cnth kpd rakyat2 nyew... adakah ini yg dikatakan islamic fashion???

    BalasPadam
  7. barang siapa yg bertambah ilmunya namun tiada bertambah amalnya
    Tiada bertambah baginya dengan Allah kecuali bertambah jauh..

    BalasPadam
  8. mungkin dia nak tunjukkan xda bahaya org tutup kepala ni, bukan org sorok bom atau senjata, etc...sbb aku rasa jemputan n target dia pun semua non muslim utk show tu...

    tp tetap aku rasa pelik n salah sbb ada ayat islam, konsep islam yg ditunjukkan dgn salah

    BalasPadam
  9. aku pun rasa mcm 2 jgk.... jgn guna nama islam dengan sewenang2nya,inikan pula digunakan untuk mengaut keuntungan pada diri sendiri, nnt akan memburukkn lg keadaan umat islam yang ada pada sekarang.....

    BalasPadam
  10. astafirlaalazim.. masyaallah.. apa dah jadi nie.. astafirlaalazim..

    BalasPadam
  11. masaalah apa dah jadi dengan dunia Islam kita ni nama Allah diterbalikkan. Bahkan dok pakai tudung. semoga orang-orang demikian diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah atau itu tanda@ kemungkaran telah berlaku berleluasa

    BalasPadam
  12. bagi saya semua no wonder....sebab almaklum...akhir zaman cam ni pemimpin yg cam ni d agungkan....ulmak d d sisihkan,,,,tempat ulamak hanya kat masjid///////maka jadilah cam ni....aku org2 yg berilmu d sebelah pemimpin ni teguq2 lah sket...nti tuhan turun bala semua dapat....

    BalasPadam
  13. memalukan je la pmpn ni.

    BalasPadam
  14. negara islam???? disgusting

    BalasPadam
  15. DATUK K PUN ADA,PATUT DATUK SITI PUN PAKAI MACAM TU,SUAMINYA JAHIL

    BalasPadam
  16. memalukan.....satu penghinaan.

    BalasPadam
  17. mungkin ini fesyen islam akhir zaman kot,, negara ialam sendri yg mprknlkn fesyen ni,, mmm,, tepok dada tnye selere,,

    BalasPadam
  18. sungguh menghina islam......

    BalasPadam
  19. jahil sungguh PM kite

    BalasPadam
  20. kepala bapak die la cmni kate islamic fashion festival

    BalasPadam
  21. telampau pandai sangat cm 2 la jdnya..

    BalasPadam
  22. ha2..org yg menganjurkn pn xpkai tudung..cmnie ke islam?tlg jgn hina islam..islam agma suci

    BalasPadam
  23. x bertamadun langsung.....apa semua ni??!!!!!!!

    BalasPadam
  24. assalam...saya hampa dengan sikap isteri pm dan pm sendiri juga..akal tak ada ker?macam mana negara kita bole jadi negara islam contoh??memang menghampakan.

    BalasPadam
  25. ASTAGHFIRULLAHALAZIMMM... DARJAT TINGGI.. AKAL BAWAH TANAH.. SUNGGUH MENGECEWAKAN COZ ORANG ISLAM SENDIRI YG MENGANJURKAN.?? ?? NAMA ISLAM HANYA DI IC...

    BalasPadam
  26. Ya, Allah berilah petunjuk pada mereka2 ini. Amin.

    BalasPadam
  27. sedihnya.baru hari ni tahu psl benda ni...rse hilg respect kt beliau berdua.

    BalasPadam
  28. bru tau hal ini. xpe moga die mendpt pengajar dr ini semua. moga Allah memberi hidayah wat isteri n pm.

    BalasPadam
  29. ORANG BODOH TENTANG ISLAM TAPI MAHU MENGAJAR INILAH JADINYER>>>>

    BalasPadam
  30. AKU MEMANG JAHAT TAPI AKU LEBIH RELA ORANG YANG LEBIH DALAM ILMU AGAMANYA YANG PERITAH NEGARA..BIARLAH LAKSANAKAN HUKUM HUDUD SEKALI PON DARIPADA DITIMPA BALA DARI TUHAN>>>>

    BalasPadam
  31. sangat teruk...sgt memalukan....xsgup nk tgk cara mereka mempersendakn islam...islam pada nama jer org mcm ney..bkn pada hati dan nurani mereka...

    BalasPadam